زمان حضوردر سایت (Dwell time )چیست؟

زمان حضور زمانی را که کاربر در یک صفحه سایت پس از برخورد با یک نتیجه از موتور جستجوی گوگل صرف می‌کند،وقتی که روی یک نتیجه در گوگل کلیک می‌کنید و در مدتی که آن صفحه را بررسی می کنید که آیا صفحه‌ای که با آن برخورد کرده‌اید با درخواست شما مطابقت دارد یا خیر، یا معلوم می‌شود که رضایت‌بخش نیست و با یک کلیک به نتایج دیگر برمی‌گردید.

به طور کلی، هر چه زمان بیشتری در یک صفحه بمانید ، احتمالا جالب تر و مفیدتر به نظر می رسد. گوگل این را تشخیص می دهد و وقتی افراد دیگر زمان بیشتری را در همان صفحه می گذرانند، موتور جستجو اعتبار آن صفحه را افزایش می دهد. این یک نتیجه گیری نسبتاً کلی است، اما برای اکثر موارد معتبر است.

تمرکز بر خود زمان Dwell توصیه نمی شود. درست تر است که روی جنبه هایی تمرکز کنیم که به طور مثبت بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد و از راه منطق خود این شاخص بهبود می یابد.

Dwell Time را با Bounce rate اشتباه نگیرید

در Bounce Rate کاربر فقط یک صفحه از سایت را بازدید می کند و چه 1 دقیقه یا یک ساعت بماند ، صفحه دیگری از سایت شما را باز نمی کند بلکه آن را ترک می کند.

زمان ماندن میانگین مدت حضور در صفحه نیست

میانگین مدت زمان بازدید، در نظر نمی گیرد که کاربر از کجا آمده است – چه از فیس بوک، از یک لینک به سایت دیگر، از ایمیل و …

Dwell Time مدت زمان جلسه را اندازه گیری نمی کند

یک جلسه نشان می دهد که فرد چه مدت در سایت شما مانده است، که می تواند شامل یک یا چند صفحه باشد، و اگر جلسه کاربر با جستجوی گوگل شروع نشده باشد، نمی تواند با دکمه برگشت به نتایج بازگردد

*پیشنهاد محتوا:چرا بودجه خزش یاCrawl Budgetبرای سایت ها مهم است؟

زمان حضور با CTR متفاوت است

CTR درصد افرادی است که در نتایج موتورهای جستجو بر روی صفحه شما کلیک کرده اند، در مقایسه با تعداد کل افرادی که آن نتیجه را دیده اند،اغلب افراد سعی می کنند به دنبال یک ارتباط مستقیم بین CTR و زمان Dwell باشند، اما هیچ ارتباطی وجود ندارد، زیرا زمان ماندگاری بر رویدادهایی که پس از خود کلیک رخ می دهد تأثیر می گذارد.

Dwell Time بخشی از RankBrain نیست

همچنین به نظراتی برخورد کرده ایم که این الگوریتم مربوط به RankBrain است، به زبان ساده، RankBrain داده های تاریخی را در نظر می گیرد و بر اساس آنها پرس و جوهای احتمالی آینده و نتایج مرتبط را پیش بینی می کند. RankBrain داده های مربوط به حضور افراد را در صفحه نتایج جمع آوری می کند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که زمان ماندن معیاری نیست که بتوان با هر نرم افزاری اندازه گیری کرد، فقط موتورهای جستجو به این داده ها دسترسی دارند.

چگونه می توان زمان حضور را بهبود بخشید؟

متأسفانه شما نمی توانید فقط با تغییر یک چیز انتظار تاثیر مثبت داشته باشید. آنچه مهم است این است که سعی کنید تجربه کلی کاربر را بهبود بخشید و محتوای خوبی در صفحات خود داشته باشید.

بدانید که چه چیزی کاربر را آزار می دهد و از استفاده از آن خودداری کنید،اگر قصد استفاده از پاپ آپ ها را دارید، به محض ورود به صفحه، آنها را نشان ندهید، بلکه آنها را برای لحظه ای که کاربر قصد خروج از صفحه را دارد استفاده کنید.

با Dwell Time وسواس نداشته باشید

هدف این مقاله این نیست که به شما بگوییم که این مهمترین سیگنال سئو است و اگر تمام تلاش خود را برای بهبود آن انجام ندهید، رتبه خوبی در موتور جستجو نخواهید داشت. خوب است که با آن آشنا باشید، بدانید که با برخی از معیارهای مهم دیگر که می توان اندازه گیری کرد متفاوت است، و هنگام ایجاد محتوای یک صفحه، آن را در نظر داشته باشید.