برند سازی در اینستاگرام کار چنان ساده ای به نظر نمی رسد چون برخی از برندهای فعال در اینستاگرام اکنون به غول هایی تبدیل شده اند و اگر نگاهی به پروفایل آنها بیندازید با یک پیج با چند تصویر، تعدادی دنبال کننده مواجهه می شوید که حتی هیچ آپدیتی در طول چند ماه گذشته در آنها انجام نشده است.
برای توسعه و گسترش هر کسب و کاری در اینستاگرام، ترکیب اینستاگرام با استراتژی ها و متدهای برندینگ و بازاریابی در آن ، امری ضروری است.
همانگونه که پیشتر ذکر شد فرایند برند سازی در اینستاگرام کار ساده ای نیست زیرا جلب کردن حس اعتماد ، تعامل و توجه کاربران اینستاگرام کار چندان آسانی به نظر نمی رسد. طبق کشفی که سایت eMarketer در این مورد داشته تقریبا کمتر از 50 درصد برندهای فعال در اینستاگرام دارای فعالیت مفید هستند.
اینستاگرام امروزه با داشتن حدود یک میلیارد کاربر فعال از سرتاسر جهان، بهترین مکان برای دیده شدن است. برند سازی در این شبکه اجتماعی با خیل عظیم کاربران می تواند خیلی با اهمیت باشد. اپلیکیشنی که این روزها عمده ی صاحبان کسب و کارهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی در هر سطح و طیفی به منظور معرفی و فروش محصولات خود از آن استفاده می کنند. چنانچه شما نیز با قصد داشتن رقابت آنلاین، یا اهداف تجاری خاص مانند برندسازی در اینستاگرام در این شبکه اجتماعی فعالیت دارید ادامه مطلب را همراهی کنید.
به منظور برند سازی در اینستاگرام باید سه مرحله اساسی طی شود:
- اول اینکه باید نوع محصول یا خدمات ارائه شده خود را به طور دقیق مشخص نمایید.
- روی ارزش آفرینی یا ارزش افزوده خود نسبت به رقبا تمرکز کنید.
- به طور کامل پرسونای مخاطب را تشریح نمایید. (برای مثال مشتریان هدف شما بیشتر در کدام یک از رسانه ها حضور پر رنگتری دارند، تصمیمات مشتریان بالقوه شما چه چیزی هست، محصول یا خدمت ارائه شده شما برای کدام دسته از مشتریان و در کدام منطقه جغرافیایی مفید و مناسب خواهد بود. شما باید به شکل دقیقی موارد برجسته در مشتریانتان را شناسایی کنید.)
اصلا چرا باید در اینستاگرام شروع به برند سازی کنیم؟
همانگونه که مطلعید در زمانی نه چندان دور هر شخصی با داشتن هر سطح علمی و مالی قادر به تولید یا فروش محصول بود. بعدها با زیاد شدن دست در امر تولید و افزایش میزان تولید کننده ها ، توزیع داخلی و خارجی محصولات تولید شده در مرکز توجه قرار گرفت، در مرحله بعدی این تبلیغات گسترده بود که به عنوان یک نیاز مطرح شد.
برندسازی که امروزه بسیاری از کسب و کارها آن را در مرکز توجه قرار داده اند مرحله ی چهارم از این روند است. برند بودن محصول خریداری شده برای مصرف کنندگان با اهمیت شده و محصولی انتخاب و خرید می کنند که برند باشد. برند سازی در اینستاگرام به عنوان موضوعی که قادر است هزینه های برند سازی و سرعت محبوبیت برند را به مثابه یک کاتالیزور کسب و کار افزایش دهد مطرح است.